Gyakorlatilag mindegy, hogy közszolgálati vagy kereskedelmi csatornát nézünk, a reklámok elkerülhetetlenül az életünk részévé válnak. Nyílt titok azonban, hogy a közszolgálati csatornákon jóval kevesebb a reklám, hiszen azok nem (csupán) a reklámbevételekből tartják fenn magukat, hanem állami támogatásban is részesülnek.
A kereskedelmi csatornák esetében már más a helyzet. Kijelenthető, hogy utóbbiak a reklámbevételeknek köszönhetően érhetők el az otthonunkban.
A reklámok célja a nézők (majdani fogyasztók) figyelmének felhívása az adott termékre.
Kiválasztottam Nektek a három kedvenc reklámomat, amelyek elsősorban a fiatal (18-49-es) kereskedelmi célcsoportot kívánják megszólítani.
Íme:
1.
Az általam elsőként beillesztett reklám fülbemászó dallamra, könnyen megjegyezhető dalszövegre és sokaknak tetsző grafikára épít.
2.
A második reklám is zenére épül, szövege pedig egy egyedülálló férfi egész napos teendőit mutatja be.
3.
A harmadik és egyben legújabbnak mondható reklám jól tükrözi a fiatalság egy részének szókincsét, beszédstílusát: pl.: "szióka", "autóka", "hasika", "fejecske", "gondocska" és még hosszan folytathatnám a sort.
Ezeket a reklámokat nézhetjük tehát 2015 őszén, kíváncsian várom, hogy milyen újdonságokat tartogat majd a karácsonyi időszak.